Alla inlägg den 5 mars 2013

Av Emelie - 5 mars 2013 19:30

Hejhej! Nu har jag precis pratat med min "internetvän" Juliette på Skype. Var jättekul att få prata på riktigt! var jättenervöst innan och det blev väl lite pinsamt emellanåt,men alltså,det var ju första gången. Och jag tyckte det var jätteroligt! Så jag tror vi kommer fortsätta ha kontakt på Skype,det hoppas jag i alla fall.


I skolan är detta en ganska chill vecka,nästan inga läxor alls. Tror bara vi har läxa i Franska,om det inte är något jag missat. Så det är ju ganska skönt! Då kan jag ju bara ta det lugnt när jag kommer hem. Och imorgon har jag sovmorgon till kvart över nio,jätteskönt! Så ikväll kan jag vara uppe hur länge jag vill,utan att behöva tänka på att jag måste sova för att det är skola.


Just nu sitter jag bara i min säng och dagdrömmer lite. Tänker på alla roliga saker som hänt under mina 13 år. Cykelfestivalen med Emma en sommarkväll, när Emmas badboll flöt iväg när vi var och badade och vi hittade en egen liten strand som ingen kunde se från den vanliga stranden, när jag och Emma var ute sprang i skogen och vi sprang iväg från våran slöjdlärare och skrattade helt hysteriskt, när jag var på Nordens Ark i somras, Ullared i somras, Borås Djurpark i somras, när jag inte hade tillräckligt med pengar när jag och Emma köpte godis så jag fick springa hem och hämta, när jag och Emma tog kort på glassen (Haha,en sak som bara vi kommer förstå!) , allt skrattande med Lejla på rasterna på min gamla skola och grymt mycket mer! Det jag egentligen ville få fram med detta är att det är de små sakerna som gör det. Dessa saker är egentligen ingenting jättespeciellt,utan bara små-saker,men de betyder så mycket för mig ändå. För jag har skrattat och varit lycklig vid dessa tillfällen och det är det som betyder något. Hoppas alla som inte redan kunde det,har lärt sig att uppskatta även små saker,det kan vara de som betyder något!


Nu ska jag ta mig en Risi-Frutti och titta på Farmen,har missat lite på det nu.



Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards