Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Emelie - 23 februari 2013 18:41

Halloj! Nu har vi varit och köpt hårfärgning,för det fanns inte toning. Men mamma tyckte att jag skulle göra ett allergitest på hårfärgningsmedlet först. Så vi ska ta på det kanske imorgon eller nåt. För man ska ha på medlet i armvecket i 48 timmar. Är inte det typ 2 dagar? Och man får inte duscha på de timmarna. Så jag konmer inte få duscha på 2 dagar,euw. Men det är för att se om jag tål det eller ej. För om man bara tar det utan att testa och inte tål det så kan det klia jättemycket i hårbotten och man kan få stickningar i ansiktet. Och det vore väl lite onödigt? Så vi får väl se. Kommer dröja några dagar innan jag blir blondin..igen.


Imorgon kommer jag att få hjälp av en "kompis" till min morfar att installera min nya dator som kom häromdagen. Blir sjukt bra ju!   


Så nu sitter jag bara här och väntar på att Melodifestivalen ska börja. Det är ju sista deltävlingen idag,blir roligt att se vilka som går vidare den här sista gången. Däremot tycker jag att årets programledare är lite halvbra..Trodde Danny och Ana-Gina skulle bli jättebra. Men Ana-Gina är bara allmänt jobbig och Danny passar inte sådär jättebra till att leda en melodifestival faktiskt. Vad tycker ni? Har årets programledare för Melodifestivalen gjort en bra insats än så länge? Skriv gärna eran åsikt i kommentarsfältet!   


Lite halv-random bilder:


 


Dessa tuggummin har jag drogat hela veckan. 


 


Hårfärgningsmedlet som jag köpte.


 


Min hårfärg är ungefär som en blandning utav 2:an och 3:an. Så ungefär så ljust kommer mitt hår att bli. Inte jätteljust,men mamma tyckte inte att jag skulle bleka ner håret så mycket eftersom det förstör håret ganska mycket.


Hejdå!

Av Emelie - 23 februari 2013 09:55

Hej! Har en liten idé. Tänkte att varje söndag,så kommer jag att skriva vilken enligt mig har varit veckans bästa app och veckans bästa låt. Vad tycks om det? Kan ju prova några gånger i alla fall och se hur det blir.


Idag ska vi nog köpa hårfärgning till mig. Eller toning rättare sagt. Har aldrig förgat eller tonat mitt hår så detta blir första gången. Ska tona det blont. Eftersom jag var blond när jag var liten,men nu är det nästan brunt. Och jag vill inte ha brunt hår,tycker inte jag passar i det. Men eftersom jag aldrig färgat mitt hår ville jag prova att tona det först. Får väl se hur det blir! Lägger in en bild när det är gjort!


Just nu längtar jag bara till sommaren. Vaknade i morse av att solen sken in mellan mina persienner,det påminnde så mycket om sommaren. Jag vill sola,bada och springa ute i linne och shorts. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!   

Ovido - Quiz & Flashcards