Alla inlägg den 14 december 2012

Av Emelie - 14 december 2012 20:58

Hejsan! Nu har min kära vän Emma kommit hem till mig på besök,hon blir kvar över natten också. Så nu ska vi mysa framför datorn,och titta på "Vem kan slå Filip och Fredrik"! Med massa godis såklart! Ha en härlig kväll allihopa! ♥


 

Av Emelie - 14 december 2012 12:05

Hej! Det finns faktiskt fördelar med att bo nära skolan,tex att jag kan gå hem på håltimmarna,vilket jag också gjort nu! Två lektioner kvar på denna dagen,Franska och Media. Blä.


Igår blev det inget bloggande. Det var en ganska stressig dag igår,så jag hann inte riktigt med det. Jag slutade ju inte förens klockan var 15.30 Men igår var ju en extra rolig Torsdag eftersom vi fick titta på Lucia-tåg i skolan! Niorna brukar alltid ha hand om Lucia-tåget på våran skola,och jag måste säga att de gjorde det riktigt bra! Så bjöd skolan på lite lussefika,mysigt!   


När jag väl kom hem ifrån skolan,så var det min tur att vara Lucia. Jag var väl inte sådär jättepigg på det,jag var mest trött och slö. Men mamma tvingade mig lite halvt,så vi åkte iväg. Först till min mormors vännina Nancy,vi stannade där ganska länge. Mamma och Nancy typ satt och pratade och pratade i flera timmar. Men det var ganska roligt att sjunga! Fick mycket beröm för min röst,det gör mig väldigt glad! Sedan iväg till mormor och morfar,där vi också bjöds på lite kvällsfika. Sedan så ropade sängen på mig där hemma,jag var så sjukt trött. Men roligt var det!


Men nu är det nog faktist tid för mig att sticka iväg till skolan innan jag blir försenad till Franskan. Då lär väl lärarna bli jättesura!   


Hoppas ni alla haft en superbra Lucia,för det har i alla fall jag haft!


 


Pusshej! ♥


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards